Wednesday, September 2, 2009

23 July 2009 bersamaan 1 Syaaban

MUHAMMAD IHSAN RAIYAN BIN ROHADI
Sambung lagi citer smlm...harinie jam 8 pagi aku,husben,mak n abah da smpai kt UKMSC sbb nk daftar masuk wad.Prof Tan suh dtg pagi sbb dlm pukul 11 aku da nk kena operate...aku pun didaftar masuk ke wad songket berdasarkan limit GL husben ku...xkisah la mana2 pun asalkan semua selamat...

Xlama lepas da daftar masuk bilik,datang nurse suh tukar baju.Pastu xlama dtg lagi nurse nk injet utk masuk air pastu nk pasang tube kencing.Aku kalu bab2 kena injet boleh tahan lagi walau smpai 3kali nurse tu cucuk sbb xdpt salur..tp bila bab die nk pasang salur air kencing tu menangis gak la aku menahan...pastu tunggu lagi aku da rasa tak selesa skit bila pakai tube sbb nk kencing..tp terpaksala kan..

Then dlm pukul 11am aku rasa nk pakai stoking sbb sejuk tetiba nurse dtg,dia kata tak payah pakai la sbb nk masuk bilik bedah dah,debar gak aku masa tu...so aku pun ditolak turun ke tingkat bawah (tingkat baper xingat) utk dibedah....

Mula2 masuk dlm bilik tu dr bius injet ubat bius dulu kt tulang belakang..terasa gak la tp aku leh tahan lagi...bila masa Dr start toreh tu aku rasa pedih...aku bgtau dr bius tu (Dr Roha kot nama dia) aku rasa pedih...so diorang stop dulu,Dr roha borak2 ngan aku nk bg aku hilang takut kot..then lagi skali toreh pun aku masih rasa...then Dr bagi hidu morfin barula aku tak rasa sgt...Dr kata xleh bg aku bius penuh sbb aku ada asma tak nk ganggu pernafasan aku katanya...

Then bila tiba saat dr nk kuarkan baby tu,Dr Roha bgtau baby nk kuar ni awak akan rasa sakit skit mcm org meneran bersalin normal...aku ingatkan dr tu saje je ckp cmtue,rupenye mmg sakit masa Prof Tan nk tarik baby kuar..bila da kuar aku tnye baby ape dr,dr kata BOY..hehe aku cakap alhamdulillah da selamat..actually aku tak tau dlm perut ni baby ape walau da byk kali scan...

Aku suh husben amik gmbr baby,sempatla dia snap sekeping...pastu bila da kuar dari bilik bedah tu kena tunggu jap diorang check BP..masa ni aku da rasa sakit kt belah kanan walau ubat bius belum habis lagi...

Pastu diorang sorong aku n baby ke bilik aku...masa ni aku ckp ngan nurse aku nk susukan baby sbb 1jam pertama penting...tp nurse tak bagi dia kata Dr baby ckp kencing manis baby skit sgt so Dr suh bg susu fm dulu...aku sedih sgt masa ni smpai aku nangis masa Kak Ziela call...kak ziela kata ma fkr cmnie utk kesihatan baby...aku pun redha...

Okla...cukup dulula utk hari ni..nnt smbg lagi....

No comments:

Post a Comment